آشپزخانه قلب هر خانه است. بانوان بیشتر ساعات روز را در آشپزخانه سپری می کنند؛ بنابراین مرتب بودن فضای آن می تواند تاثیر بسیار بالایی در سریع انجام شدن کارها داشته باشد. کابینت ها عضو جدا نشدنی هر آشپزخانه ای هستند. چیدن مرتب وسایل داخل کابینت علاوه بر تمیزی، دسترسی به لوازم را راحت تر می کند. اگر برای مرتب کردن کابینت های خود دچار سردرگمی هستید، تا انتها با ما همراه باشید تا ۵ روش برای مرتب کردن کابینت را بیان کنیم:

استفاده از انواع تجهیزات کابینت برای مرتب کردن کابینت

نظم و سامان دهی لوازم داخل کابینت بدون استفاده از تجهیزات جانبی امکان پذیر نیست. اگر از این تجهیزات استفاده نکنیم، برای مرتب کردن کابینت دچار مشکل خواهیم شد. در ادامه مهم ترین تجهیزات داخل کابینت را به همراه ویژگی های آن معرفی می کنیم:

سوپری داخل کابینت

یکی از مهم ترین اکسسوری های نظم دهنده برای داخل کابینت، سوپری است. سوپری در واقع سبدی شامل چند طبقه است که داخل کابینت نصب شده و برای مرتب کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از سوپری ها ریل دار بوده و مانند کشو در کابینت نصب می شود و برخی دیگر بدون ریل بوده و مانند یک سبد معمولی داخل کابینت قرار می گیرد.

سبدهای سوپری در ابعاد و اشکال مختلف تولید شده اند که می توانید متناسب با فضای آشپزخانه خود، آن ها را انتخاب و خریداری کنید.

شلف برای قرارگیری ادویه ها

یکی از بهترین تجهیزات برای نظم دهی به ادویه ها در آشپزخانه، شلف ها هستند. در هر آشپزخانه ای حداقل ۱۰ تا ۱۲ قوطی ادویه وجود دارد که همه روزه برای آشپزی مورد نیاز بوده و باید در دسترس باشند. شلف های مخصوص ادویه در انواع مختلف تولید شده اند که با توجه به دکوراسیون آشپزخانه و فضای آن می توانید از آن استفاده کنید.

اغلب شلف ها قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند؛ بنابراین فضایی را در داخل کابینت اشغال نمی کنند. شلف های ادویه را می توانید کنار گاز قرار داده تا در زمان نیاز به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

آبچکان های رومیزی ودیواری

آبچکان ها از دیگر لوازم نظم دهنده آشپزخانه هستند که برای مرتب کردن ظروف پس از شست و شو مورد استفاده قرار می گیرند. آبچکان ها انواع مختلف دارند. برخی از آن ها را می توانید به دیوار کنار سینک نصب کرده تا فضا برای سایر لوازم آزاد باشد. برخی از آن ها را نیز می توانید کنار سینک قرار داده و از آن استفاده کنید.

جای قاشق و چنگال

ریختن قاشق ها و چنگال ها در کشو یا کابینت های آشپزخانه علاوه بر این که فضای زیادی را اشغال می کند، عاملی برای بهم ریختگی و نا مرتبی آن است. بهتر است برای نظم دادن به آن ها از ظروف جدا کننده مخصوص کابینت یا جای قاشق و چنگال کمک بگیرید.

استفاده از جای قاشق چنگال تجهیز علاوه بر مرتبی کابینت، دسترسی شما به انواع قاشق های غذاخوری، سوپ خوری و چای خوری را راحت تر می کند.

سبدهای پلاستیکی برای مرتب کردن دستمال ها

در آشپزخانه ها انواع دستمال ها وجود دارند که هر کدام برای تمیز کردن محلی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. جدا کردن این دستمال ها از هم و مرتب کردن آن ها تنها به وسیله سبدهای پلاستیکی کوچک و پرکاربرد امکان پذیر است.

برخی از این سبدها قابلیت نصب روی درب کابینت را دارند. به این ترتیب فضای داخل کابینت برای استفاده های دیگر آزاد می شود.

سطل زباله های توکار

پلاستیک های زباله نظم کابینت را از بین می برند. بسیاری از افراد برای جمع آوری زباله از سطل هایی با سایزهای گوناگون در کابینت استفاده می کنند که باعث ناهماهنگی فضا می شود. پیشنهاد ما به شما استفاده از سطل های زباله توکار است. سطل زباله توکار به صورت دقیق و استاندارد مطابق با کابینت، روی درب کابینت یا داخل آن نصب شده و نسبت به سایر سطل ها فضای کمی را به خود اختصاص می دهد.

تهیه تجهیزات کاربردی کابینت برای مرتب کردن کابینت ها

مرتب ماندن همیشگی کابینت های آشپزخانه کار سختی نیست. تنها باید با توجه به فضایی که در اختیار دارید، تجهیزات مناسبی را خریداری کرده تا برای همیشه از شر شلوغی و نا منظمی لوازم داخل کابینت خلاص شوید. فروشگاه ملونی با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه فروش یراق آلات و تجهیزات کابینت، گزینه ای مناسب برای خرید است.

تنوع زیاد محصولات و کیفیت بالای آن ها از برندهای داخلی و خارجی سبب رضایت صددرصدی مشتریان از ملونی است.

منبع: ملونی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *