زیبایی و جذابیت یک خانه با آشپزخانه آن شناخته می شود. آشپزخانه را قلب خانه می نامند به این جهت که بیشترین زمان خود را در آشپزخانه می گذرانیم. یکی از مواردی که می تواند آشپزخانه شما را همیشه مرتب نشان دهد، نوع سطل زباله ای است که انتخاب می کنید. یکی از دغدغه های خانواده ها در انتخاب سطل زباله است. ، بو و ظاهر سطل زباله ساده یا کوچک، قطعا ناخوشایند به نظر می رسد. با این وجود امکان ندارد که بتوان سطل زباله را از آشپزخانه حذف کرد.

شما با چند تغییر ساده در طراحی و چیدمان آشپزخانه، می توانید برای نوع، مدل و محل قرار گرفتن سطل زباله تجدید نظر کنید. یکی از پرکاربردترین موارد در آشپزخانه شما، بدون شک سطل زباله ها هستند. کاربرد سطل زباله توکار آشپزخانه به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر ظاهری زیبا و جذاب برای آشپزخانه از شر حیوانات موذی و بوی نامطبوع خلاص شوید.

برند ملونی یکی از برند های معروف و محبوب در زمینه‌ تولید اکسسوری ‌های کابینت و دکوراسیون داخلی می باشد. این برند با بیش از ده سال تجربه ‌ی فعالیت، به عنوان یکی از پیشروهای بازار محصولات آشپزخانه و کابینت شناخته می‌شود. شما با اطمینان کامل می توانید نوع و برند سطل زباله توکار خود را با تضمین کیفیت و پنج سال گارانتی از نمایندگان این برند سفارش داده و یک تغییر و تحول اساسی به آشپزخانه خود ببخشید.

سطل زباله توکار

بعد از هر بار تمیزکاری ساده در آشپزخانه، حتما زباله های جدیدی پیدا می شوند. سطل زباله پلاستیکی گوشه آشپزخانه کاربردی است، اما شاید ظاهری زیبا به آشپزخانه به خصوص با طراحی های مدرن نبخشد. سطل زباله توکار با طراحی بسیار راحت و بدون دردسر، علاوه بر حفظ زیبایی ظاهر، در بهبود فضای آشپزخانه نیز تاثیر دارد.

ملونی سطل زباله هایتوکار خود را در انواع متنوعی تولید می کند که یکی از آن ها خاصیت آنتی باکتریال دارد.

اهمیت استفاده از سطل زباله

یکی از مواردی که سطح بهداشت را در زندگی هر کدام از ما ارتقاء می دهد، بازیافت زباله هایی است که در طول هر روز ایجاد می شود. نقش سطل زباله جمع آوری زباله های روزانه ما می باشد؛ اما نوع و ظاهر آن می تواند در تغییرات ظاهری و بهداشتی محیط موثر باشد. در قدیم معمولا از سطل زباله های پلاستیکی استفاده می شد که فقط یک پلاستیک در آن می انداختند و گوشه ای از کابینت یا آشپزخانه خود، جای می دادند. اما امروزه بر روی جنس و نوع سطل زباله هم برای کیفیت سطح بهداشت تاکید شده است‌. سطل زباله توکار برند ملونی متناسب با طراحی های مدرن و استانداردهای محیطی طراحی می شوند.

کاربرد سطل زباله توکار

یکی از ضروری ترین ابزار در حفظ نظم و پاکیزگی خانه و آشپزخانه، کاربرد سطل زباله توکار است. سطل زباله همیشه تداعی کننده کثیفی و آشغال است، بنابراین بهتر است که در نزدیکی رفت و آمد نباشد. اگر یک آشپزخانه مدرن یا مینیمال دارید، طراحی سطل زباله توکار را فراموش نکنید. تنوع و طراحی سطل زباله توکار آن قدر بالاست که بر اساس نیاز شما و طراحی آشپزخانه، می توانید یک نظم و ترتیبی خاص به محیط ببخشید.

از آن جایی که آشپزخانه محل طبخ غذاست پس رعایت نکات بهداشتی بسیار حائز اهمیت خواهد بود‌. موارد ذکر شده جزو جزئی ترین مزایای کاربرد سطل زباله توکار بودند. در ادامه با کاربرد های بیشتری از سطل زباله توکار آشنا خواهید شد.

۱. نظم دادن به آشپزخانه با استفاده از سطل زباله توکار

دکوراسیون منزل به ویژه آشپزخانه، نشان دهنده خلاقیت و سلیقه افراد آن خانه خواهد بود. طراحی دکوراسیون خاص و منحصر به فرد با سطل زباله توکار، علاوه بر نظم و ترتیبی که به آشپزخانه می بخشد، انرژی و زیبایی محیط شما را چندین برابر می کند. این که طراحی آشپزخانه شما قدیمی یا جدید، کلاسیک یا مدرن، بزرگ یا کوچک باشد مهم نیست!

حتما شما هم برای چیدمان و نصب کابینت هزینه کرده اید. هر مدل آشپزخانه ای که داشته باشید، می توانید از تجهیزات توکار برای نظم و ترتیب بخشیدن به آشپزخانه بهره مند شوید. سطل زباله توکار جزو چنین تجهیزاتی است که بر اساس نیاز و مدل خود می توانید آن را سفارش دهید.

۲. جلوگیری از آلوده و کثیف شدن آشپزخانه

اکثر زباله های تر و خیس مربوط به آشپزخانه و متعلق به زمان پخت غذا است. پس در هنگام پخت و پز، وجود یک سطل زباله توکار راحت که بتوان بدون اتلاف وقت و دست و پاگیر شدن زباله ها را داخل آن ریخت، حایز اهمیت خواهد بود. زباله های خیس و تر ممکن است به علت نشت آب، بوی نامطبوع و حتی آلودگی به همراه داشته باشند.

اگر می خواهید از ریختن زباله های خرد و کوچک و حتی نشت آب زباله بر روی زمین و کنار آشپزخانه جلوگیری کنید، سطل زباله توکار می تواند راه حل بسیار مناسبی برای منزل شما باشد.

۳. جلوگیری از انتشار بوی بد در محیط خانه و آشپزخانه

اگر شما هم سطل زباله خود را در گوشه آشپزخانه می گذارید و مدام از بوی نامطبوع آن شکایت دارید، وقت آن رسیده است که به فکر تعویض سطل زباله خود باشید. زباله های تر خواه ناخواه بوی بدی از خود تولید می کنند. کاربرد سطل زباله توکار در خانه و آشپزخانه تا حد ممکن جلوی انتشار بوی بد در محیط خانه و آشپزخانه را می گیرد.

۴. ساده و ایمنی بودن طراحی

اگر حیوان خانگی و فرزند کوچکی دارید یا جزو خانواده های پر رفت و آمدی هستید، امکان این که سطل زباله معمولی شما در آشپزخانه بیفتد و محیط را کثیف کند بسیار بالا است. کودکان نوپا به دنبال ریختن و کنجکاوی در سطل زباله ها هستند. اگر شما هم سطل زباله خود را گوشه آشپزخانه در دسترس کودک قرار می دهید، وقت آن است که برای تعویض آن اقدام کنید. سطل زباله های توکار با طراحی ساده و ایمن خیال شما را از همه بابت راحت خواهد کرد‌.

مدل های مختلف از سطل زباله توکار بر اساس سلیقه و نیاز می توانند در سایز های مختلف و چند مخزنه، داخل کابینت شما تعبیه شوند. با این ترفند می توانید به راحتی پسماند ها را بازیافت کرده و در حفظ محیط زیست خود بکوشید.

بیشتر بدانید: تجهیزات کابینت

نحوه نصب سطل زباله توکار

انواع و مدل های مختلفی از سطل زباله توکار از جمله: ریلی، کشویی، یک مخزنی، دو مخزنی و سه مخزنی وجود دارد‌. شما بر اساس استاندارد های محیط کابینت انتخابی خود می توانید نوع، مدل و حتی برند سطل زباله را انتخاب کنید. با توجه به تنوع و برند های مختلف، نحوه نصب سطل زباله توکار متفاوت خواهد بود. با این حال در ادامه چندین روش کلی برای نصب سطل زباله های توکار توضیح داده شده است.

۱. اندازه گیری محل قرارگیری

به طور معمول سطل زباله توکار، داخل کابینت زیر سینک ظرفشویی قرار می گیرد تا دسترسی به آن راحت تر باشد. در ابتدا با توجه به فضایی که شیرآلات اشغال کرده اند، طول، عرض، عمق و کف کابینت را اندازه گیری کنید. سطل زباله ای که می خواهید انتخاب کنید باید از ابعاد اندازه گیری شده کوچک تر باشند تا به درستی داخل کابینت قرار بگیرند. پس محل اندازه گیری را به وسیله یک متر با دقت اندازه بگیرید.

۲. خارج کردن مخزن از مجموعه

سطل زباله تو کار به همراه متعلقات آن مجموعه نامیده می شود. بر اساس نوع ریلی یا کشویی، مخزن سطل زباله در درون مجموعه قرار می گیرد. قبل از آن که مجموعه را نصب کنید، مخزن ها را برای سهولت کار از درون آن خارج کنید. مجموعه را بدون مخزن به درون کابینت پیچ و مهره کنید. در انتهای کار بعد از نصب مجموعه، کافی است مخزن ها را به جایگاه اولیه بازگردانید.

۳. متصل کردن پیچ ها

یکی از مهم ترین قسمت های نصب سطل زباله توکار، متصل کردن پیچ است. اگر سطل زباله توکار شما به درب کابینت متصل می شود، باید با دقت بالایی آن را پیچ کنید. پیچ کردن نامناسب و بیجا می تواند زیبایی ظاهر کابینت شما را از بیرون تحت تاثیر قرار دهد‌. اگر سطل زباله توکار شما به داخل کابینت متصل می شود، پیچ ها را با دقت سفت کنید که در هنگام برداشت و گذاشت مخزن، مجموعه از کابینت جدا نشود.

۴. متصل کردن کل مجموعه به کف کابینت

بیشتر مدل های سطل زباله توکار داخل کابینت نصب می شوند. به هنگام نصب سطل زباله توکار داخل کابینت، مقدار فاصله مجاز تا لولای کابینت را رعایت کنید. اگر سطل زباله توکار از کف کابینت جلوتر نصب شود، مانع بسته شدن درب کابینت خواهد شد. فاصله سطل زباله توکار تا لبه کف کابینت باید در حد استاندارد باشد.

۵. اتصالات بین درب و سطل

بعد از آن که کل مجموعه را به درون کابینت یا درب متصل کردید، حالا وقت آن رسیده است که اتصالات بین درب و سطل را با دقت بالا انجام دهید. برای اتصال بین درب و سطل کافیست کف کشوی مجموعه را به سمت بیرون بکشید. سر آزاد رابط را به طرف یراق در ببرید، سپس با پیچ آن را به قسمت جلویی یراق متصل کنید. با این ترفند یک اتصال محکم و مطمین بین درب و سطل زباله توکار داشته باشید.

بعد از اتمام این پنج مرحله، مخزن های سطل زباله را به داخل مجموعه بازگردانده و از نظم و پاکیزگی آشپزخانه خود نهایت لذت را ببرید.

سخن پایانی

اگر شما هم خواهان یک تغییر و تحول اساسی در محیط آشپزخانه خود هستید، پس از طراحی های مدرن سطل زباله توکار غافل نشوید. در هر کجای ایران که هستید کافی است سطل زباله توکار خود را از سایت ملونی سفارش دهید. شرکت ملونی با ۱۲ سال سابقه درخشان در زمینه های مختلف مانند: یراق های کابینت، کاربرد سطل زباله توکار، تجهیزات کمد، آبچکان و… جزو نماینده انحصاری یونی هوپر تحت لیسانس لهستان، مشغول به فعالیت و خدمات رسانی است.

اگر برای خرید محصولات خود احتیاج به مشاوره دارید، متخصصان ملونی شما را در یک انتخاب صحیح راهنمایی خواهند کرد. ارسال سریع توسط نمایندگان ملونی، خیال شما را از تهیه این محصول بسیار راحت خواهد کرد. کافی است تنها محصول مورد نظر خود را از نمایندگان ملونی سفارش دهید.

منبع : ملونی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *