پریز توکار کابینت یکی از اکسسوری ‌های کاربردی و ضروری در آشپزخانه‌ ها می ‌باشد. این نوع پریز، به‌ صورت مخفی و داخل کابینت‌ ها نصب می‌ شود و به کاربر امکان اتصال دستگاه‌ های برقی مختلف را در آشپزخانه می‌ دهد. پریز توکار کابینت به‌ عنوان یکی از اکسسوری‌های محبوب و مناسب برای مکان‌ هایی با محدودیت فضا، انتخابی مناسب برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. این پریزها به‌ طور معمول در قسمت پشتی کابینت ‌ها نصب می‌شوند تا زیبایی و کارایی کابینت‌ ها حفظ شود. پریز روکار کابینت، یکی دیگر از اکسسوری های آشپزخانه‌ها می ‌باشد. این نوع پریز، روی سطح کابینت ‌ها قرار می‌ گیرد و به کاربر امکان اتصال دستگاه‌ های برقی مختلف را در آشپزخانه می ‌دهد.

ایمنی تجهیزات برقی آشپزخانه مسئله بسیار مهمی می باشد. با استفاده از پریزهای برند ملونی این ایمنی را برای آشپزخانه های خود حفظ کنید. محصولات ملونی با استفاده از متریال با کیفیت و استاندارد های بالا تولید می ‌شوند، که طراحی ‌های مدرن و جذابی دارند. این برند با توجه به نیازها و خواسته ‌های مختلف مشتریان، انواع دستگیره‌ کابینت، ریل‌ها، پریز ها و سایر اکسسوری‌ های کابینت را ارائه می‌ دهد. با ما همراه باشید تا در این مقاله با تفاوت پریز روکار و پریز توکار کابینت آشنا شوید.

کلید و پریز

کلید و پریز یکی از تجهیزات الکتریکی بسیار پر کاربرد و مهم است. از این وسیله برای کنترل و انتقال جریان الکتریکی استفاده می شود. از آن جایی که در خانه ها از وسیله های برقی متعددی استفاده می شود، وجود کابینت می تواند در محل های قرارگیری پریز و دسترسی به این کلید مشکلاتی به وجود بیاورد. از این رو برای حل این مشکل بر روی کابینت ها پریز و کلید تعبیه می شود تا افراد بتوانند به راحتی و در هر زمانی به پریز دسترسی داشته باشند.

همان طور که گفتیم شما می توانید از دو روش پریز رو کار و پریز توکار استفاده کنید. در ادامه هر یک از این شیوه ها به طور کامل شرح داده شده اند.

پریز توکار کابینت

پریز توکار کابینت رایج ترین و پر طرف دار ترین نوع پریز برای کابینت ها است. این پریز ها به طور کامل در داخل کابینت ها قرار می گیرند و ظاهر بسیار شیکی را به آن می بخشند. از طرف پیشرفت های تکنولوژی باعث به وجود آمده پریز توکار کابینت با ویژگی ها و قابلیت های جدید شده است. به طور مثال برخورداری از پورت های مختلف مانند پورت USB، HTML، HDMI، از ویژگی های این پریز ها است.

شما نیز اگر به خرید پریز توکار کابینت نیاز دارید می توانید مدل های گوناگون و مختلف این محصولات را بررسی کرده و با مقایسه انواع پریزهای توکار ملونی، یک خرید مناسب را داشته باشید.

پریز روکار کابینت

پریز روکار کابینت همان طور که از نامش هم پیداست بر روی کابینت تعبیه می شود. این پریز ها کم تر برای کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرند. اجرای این کلید ها و پریز ها بر روی کابینت با نوعی برجستگی همراه است که باعث کاهش زیبایی ظاهری کابینت و کارایی آن می شود. دقیقاً به همین خاطر در کابینت ها کم تر از پریز های رو کار استفاده می کنند.

مقایسه پریز روکار و پریز توکار کابینت از نظر طرح و شکل

یکی از مهم ترین دلایل تفاوت پریز رو کار و پریز توکار کابینت مربوط به طرح و شکل آن ها است. هر دو نوع از پریز ها دارای تنوع مختلفی در شکل و ظاهر هستند. اما با این همه حال شکل کلی آن ها تفاوت بسیار زیای با یکدیگر دارند. شکل ظاهری پریز تو کار اکثرا مستطیلی و استوانه ای شکل است. اما پریز های روکار اغلب به شکل مربع هستند.

مزایای پریز روکار

استفاده از پریز رو کار می تواند مزایا گوناگون و مختلفی را برای افراد به دنبال داشته باشد. بسیاری از افراد اطلاعات چندانی در مورد فواید و مزایا استفاده از پریز روکار ندارند. در واقع برخورداری از قیمت های اقتصادی و مقرون به صرفه ای به همراه مقاومت بسیار خوب در برابر آب و رطوبت مزایا اصلی این پریز ها محسوب می شوند.

به دلیل مقاومت بالای این پریز ها در برابر آب و رطوبت با خیال راحت می توان در سرویس های بهداشتی و محیط هایی که در معرض آب قرار دارند، از آن ها استفاده کرد.

به دلیل مقاومت بالا و قیمت های ارزان، استفاده از پریز های روکار بیشتر در اداره ها، کارگاه ها، مغازه ها و محیط های بیرونی خانه رایج است.

معایب پریز روکار

استفاده از پریز های رو کار معایبی را نیز به همراه دارد. اولین و بزرگ ترین عیب این پریز ها آن است که این پریز ها بسیار در دید قرار دارند و برای افرادی که به دکوراسیون داخلی خانه بسیار اهمیت می دهند، اصلا گزینه مناسبی نخواهد بود. از طرفی دیگر این پریز ها فضای زیادی را نیز اشغال می کنند به خاطر همین اگر بر روی دیوار، کابینت و… نصب شوند تا حدود زیادی کارایی آن ها را تحت اثر خود قرار می دهند.

از طرفی دیگر در این نوع از پریز ها، سیم پیچی ها به طور کامل قابل مشاهده بوده و طبیعتاً زیبایی محیط را مخدوش می کنند. اگر چه از داکت ها و ترانکینگ ها برای پوشش سیم پیچی ها استفاده می کنند، اما باز هم زیبایی محیط را خدشه دار می کند.

این نوع از پریز ها تنوع بالایی در طرح و شکل ندارند و انتخاب های شما محدود خواهد بود. از سوی دیگر این پریز ها را اکثرا در رنگ سفید یا طوسی می سازند و اگر شما رنگ بندی دیگری در نظر داشته باشید نمی توانید محصول مد نظر خود را تهیه کنید.

به طور کلی می توان گفت شاید این نوع از پریز ها قیمت های اقتصادی و مقرون به صرفه ای داشته باشند اما دکوراسیون خانه تان را شدیداً تحت تاثیر قرار می دهند و از زیبایی آن می کاهند.

مزایای پریز توکار کابینت

پریز های توکار کابینت دارای مزایا بسیار زیادی هستند. مهم ترین ویژگی این پریز ها آن است که دیگر خبری از سیم پیچی ها وجود ندارد از این رو نظم و ترتیب محیط خانه شما به هم نمی ریزد. از سوی دیگر این پریز ها در انواع مختلفی از طرح ها و رنگ ها تولید می شوند پس شما می توانید مطابق با سلیقه خود و با در نظر گرفتن دکوراسیون خانه به خرید پریز های مناسب اقدام کنید.

از دیگر ویژگی های این پریز ها می توان برخورداری آن ها به انواع مختلف پورت ها اشاره کرد. شما با استفاده از این پورت می توانید به صورت مستقیم و بدون نیاز به آداپتور گوشی همراه خود را شارژ کنید یا حتی می توانید بدون استفاده از هیچ کابل و سیم واسطه ای تلویزیون خود را به برق وصل کنید. در واقع وجود این پورت ها باعث سهولت در استفاده از پریز های توکار شده است.

در شرح و توضیح ویژگی های پریز توکار کابینت نمی توان به قابلیت اتصال چندگانه آن اشاره نکرد. طراحی و ساخت پریز های توکار به گونه ای است که شما می توانید به طور هم زمان چندین دستگاه را به آن وصل کنید.

شایان ذکر است که شما می توانید در هر مکانی که خواستید پریز های توکار را نصب و از آن ها استفاده کنید. در نتیجه هیچگونه محدودیتی در این رابطه نخواهید داشت.

معایب پریز توکار کابینت

پریزهای توکار مزایا و کاربرد فراوانی در خانه و محل کار دارند. به دلیل ارزش های زیادی که این محصول دارد از قیمت بالایی برخوردار می باشد که این مورد ممکن است از نظر برخی افراد یک ایراد باشد. اما ما به شما اطمینان می دهیم که ملونی این محصول را با کیفیت بالا و قیمتی مناسب به شما ارائه می دهد.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی و توضیح کامل پریز روکار و پریز توکار کابینت پرداختیم و هر یک از آن ها را به طور کامل برای شما شرح دادیم. اگر قصد خرید پریز برای منزل، اداره، محل کار، کارگاه و… را دارید بهتر است که مزایا و معایب انواع این پریز ها را به طور کامل بررسی کنید تا بتوانید یک محصول مناسب را خریداری کنید.

شما می توانید با مراجعه به سایت ملونی، انواع مختلفی از پریز ها با رنگ ها و طرح های مختلف را مشاهده کرده و مطابق با سلیقه و نیاز خود از طریق نمایندگان ملونی اقدام به تهیه محصول مورد نظر خود کنید.

منبع : ملونی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *